خبر‌نامه مهندسان نرم‌افزار
شماره ۲ - پنجشنبه، ۲۵ دی ۹۹
 
این متن دو-قسمتی، که در صفحه‌ی ویرگول «تکانه» منتشر شده است، نگاهی میکند به تاریخچه‌ی ورود و حضور زنان در دنیای برنامه‌نویسی کامپیوتر
 
اگر به حوزه DevOps و Cloud علاقه دارید یا تو این حوزه کار میکنید، داخل این کانال یوتیوبی میتونید آرشیو کنفرانس‌های DevOpsCon رو مشاهده کنید.
 
نوشتن کد تمیز، خوانا و قابل توسعه مهارتیه که به مرور و با تمرین زیاد و مطالعه بدست میاد. اگر شما هم از این دسته برنامه‌نویسان هستید که قصد دارند کد تمیز بنویسند و از قضا PHP هم کار میکنید، پس این ریپوزیتوری Clean code in php رو حتما باید ‌ یک نگاهی بندازین.
 
در این مطلب،‌ نویسنده توضیحاتی درباره عملکرد CDN و این‌که چطور CDN ها سرورهای ما رو پشت خودشون قایم میکنند میده. در عین حال توضیح هم میده این قایم شدنه همیشه کارساز نیست!
 
در این ویدئو، سروش در ۹۰ دقیقه درباره مفاهیم Aspect Oriented Programming توضیح می‌دهد و با ذکر مثال و کدنویسی در جاوا کاربرد این مفاهیم را نشان می‌دهد
 
 
تو این مقاله قراره یه پروژه ساده React رو با استفاده از Docker روی سرور مستقر کنیم و به اصطلاح Dockerize کنیم.
 
ارث بری (inheritance) یک مفهوم بنیادی و کلیدی در برنامه‌نویسی شی‌گرا است.در برنامه‌نویسی نیز این واژه مفهومی مشابه دنیای واقعی دارد و به معنای ارث بردن خصوصیات است. در این نوشته قصد دارم نگاهی دوباره به ارث‌بری در جاوا داشته باشم. در ادامه به دو سوال درخصوص ارث‌بری در جاوا پاسخ دهید و توانمندی خود را محک بزنید!
 
---
در این شماره از خبرنامه، دوستان خوبی به نام‌های رویا پاکزاد، امیرحسین بقایی، حامد سعیدی، علی ناصری، مرتضی اسدی در تهیه محتوا کمک کردند. شما هم می‌توانید با ایجاد یک issue جدید در گیت‌هاب پروژه، در تهیه محتوای این خبرنامه در شماره‌های بعدی به ما کمک کنید.
 
 
 
ارسال شده توسط پاکت
سرویس پاکت اسپانسر ارسال ایمیلهای این خبرنامه است.
با کد تخفیف sota10 میتوانید از ۱۰ درصد تخفیف در خرید پلنهای پاکت بهره‌مند شوید